Komediodramat psychologiczny, thriller, film polityczno-erotyczny – nie jest łatwo zakwalifikować „Duet dla kanibali”, zrealizowany w Szwecji fabularny debiut reżyserski Susan Sontag.
Intryga filmu rozgrywa się między dr. Bauerem (Lars Ekborg), lewicowym niemieckim intelektualistą, jego młodszą żoną Francescą (Adriana Asti), Tomasem (Gösta Ekman), którego dr Bauer zatrudnia do pracy w charakterze sekretarza, i Ingrid (Agneta Ekmanner), dziewczyną Tomasa. Wydarzenia rozgrywające się między bohaterami początkowo sprawiają wrażenie swoistej dekadenckiej gry, w którą dr Bauer i jego żona wciągają najpierw Tomasa, a później także Ingrid. Spektakl władzy wkrótce wymyka się jednak spod kontroli, a fabuła coraz bardziej ciąży ku surrealizmowi.
Autorka podkreślała, że inspiracją dla filmu była twórczość Ingmara Bergmana. Kluczem do odczytania filmu Sontag mogą być jej uwagi zamieszczone w słynnym eseju „Przeciw interpretacji”: „Nasze zadanie wcale nie polega na tym, by odnaleźć w dziele sztuki jak najwięcej treści, ani na tym, by wycisnąć z niego więcej treści, niż ono w sobie ma. Musimy odsunąć treść na bok, aby w ogóle być w stanie zobaczyć dzieło. […] Nie potrzebujemy hermeneutyki, ale erotyki sztuki”.