Film jest prezentowany na festiwalu bez angielskiej wersji językowej.
„Majdan. Rewolucja godności" to przykład obserwacyjnego kina dokumentalnego, którego inspiracją był pierwszy film Siergieja Eisensteina Strajk z 1924 roku. Ponad dwugodzinny obraz jest szczególnego rodzaju dokumentalną kroniką, pozbawioną doraźnej publicystyki, zbudowaną z chłodnych rejestracyjnych ujęć, podzielonych niejako na akty czarnymi przerywnikami, w których pojawiają się informacje o przebiegu rewolucji. „Majdan. Rewolucja godności", określany mianem obrazu o „narodzinach narodu”, daje świadectwo głębokich politycznych i społecznych przemian w Ukrainie.
To autorski film medytacyjny, przykład czystego minimalistycznego kina, opowiadającego chłodnym okiem o rewolucji ukraińskiej 2013/2014 bez komentarza, przemówień polityków, zbędnej symboliki i metaforyki. Widzimy tylko to, co dzieje się tu i teraz, w planach ogólnych, bez zbliżeń i dialogów. To czysta rejestracja historii, widzianej oczami statycznej kamery. Łoźnica określił„Majdan. Rewolucję godności" mianem „obrazu o rewolucji godności”. To również filmowa refleksja na temat tożsamości narodowej i pamięci historycznej. Obserwujemy kijowski Plac Niepodległości i protestujący na nim upokarzany dotąd naród, który powoli zaczyna budzić się ze snu, czuje się wolny i chce zawalczyć o swoją godność i niezależność, występując tym samym przeciwko bezprawiu i dyktaturze. Film jest zamkniętą całością, kończy się na pogrzebach poległych na Majdanie protestantów.
Pomysł na nakręcenie „Majdanu. Rewolucji godności" powstał spontanicznie, podczas wyjazdu Łoźnica do Kijowa jesienią 2013 roku w celu zmontowania filmu o Babim Jarze. Gdy w tym czasie zdarzył się Majdan, Łoźnica zmienił plany i przez pierwszy miesiąc sam filmował rewolucyjne wystąpienia na Placu Niepodległości. Dopiero po miesiącu zastąpił go drugi operator. Po zakończeniu zdjęć w szybkim tempie, potajemnie zmontował film w Wilnie, aby zdążyć na premierowy pokaz „Majdanu. Rewolucji godności" na festiwalu w Cannes w 2014 roku. Łoźnica zapowiada dalszą pracę nad filmem, a jego ostateczny kształt może ulec zmianie.
„Majdan. Rewolucja godności" zachwyca długimi powolnymi ujęciami, a także poziomem i jakością zdjęć, kręconych najnowocześniejszą kamerą, z zachowaniem dużej dbałości o kolorystykę. Istotną rolę odgrywa tu również warstwa dźwiękowa, stanowiąca ważne dopowiedzenie pokazywanych na ekranie obrazów. Łoźnica nie planuje dystrybucji kinowej Majdanu. Rewolucji godności w Rosji, gdzie chce pokazywać film tylko w Internecie, traktując go w kategoriach edukacyjnych.